Tarina
Tällä hetkellä meillä on kuusi erilaista rikostarinaa, joissa sinä saat olla ratkaisija tai rikollinen. Jokaisen pelin keksimiseen liittyy oma tarinansa. Esimerkiksi Rikkaat ja rikolliset sai alkusysäyksen, kun eräs pelaaja olisi halunnut mieluummin olla pahis kuin sankari. Pedon pauloissa -pelin suunnittelusta on puolestaan jäänyt parhaiten mieleen kanssamatkustajien ilmeet, kun keskustelimme junamatkalla erilaisista kidutustavoista, joita voisimme pelissä käyttää. Pelaamisen lisäksi pelien kehittäminen onkin tässä työssä ihan parasta.
Päätimme heti aloittaessamme luoda pakopeleihimme vahvan tarinan. Halusimme, että arvoitukset olisivat looginen osa tarinaa ja pelaajat voisivat arvuutella koodien lisäksi myös syyllisiä ja motiiveja. Koska Heidi oli toiminut aiemmin liveroolipelien pelinjohtajana ja Toni opettanut köysillä laskeutumista, pystyimme tuomaan peleihin jännitystä niin juonen kuin toiminnankin kautta. Jokainen pelaaja ja näyttelijä saa meidät huomaamaan peleistä uusia yksityiskohtia, joten kehitämme pelejä koko ajan. Kauneinta, mitä pelaajalta olemme kuulleet, on ollut kommentti ”Tuntuu kuin olisi astunut keskelle elokuvaa, johon voi itse vaikuttaa.” Juuri sen tunteen haluamme peleillämme saada sinutkin kokemaan.
Tarinoistamme Kidnapattu artisti, Kähvelletty joulu ja Ryöstetty morsian ovat hyvän mielen pelejä, joissa tiimikaverit pääsevät tekemään yhteistyötä ja tutustumaan samalla toisiinsa. Jos taas haluat kokea painetta ja haasteita, Pedon pauloissa, Pöllitty pomo ja Rikkaat ja rikolliset antavat tilaisuuden heittäytyä ihmismielen synkemmälle puolelle. Jos meidän olisi pakko valita peleistä oma suosikkimme, se olisi Pedon pauloissa.